Marmaris Geleceğini Butik Otel ve butik yatırımlarda arıyor...
Marmaris Geleceğini Butik Otel ve butik yatırımlarda arıyor...
Yılda 1,5 milyondan fazla turistin tercih ettiği Marmaris, marka değerini ve müşteri profilini yükseltmek için butik otelciliğe yönelece. Yaklaşık 700 turistik tesisin bulunduğu Marmaris'te küçük otellerin niteliğinin yükseltilerek alım gücü yüksek turistlere yönelik çalışma başlatılacağı belirtildi.
Bölgenin daha iyi noktaya gelmesi için çaba gösterdiklerini ifade eden Marmaris Turizm Birliği (MARTAB) Başkanı Ali Acar, AA muhabirine yaptığı açıklamada, geçmişe göre bu turizm sezonunda olumlu gelişmeler yaşandığını söyledi.
Eylül ayında Paris'te düzenlenen turizm fuarına katıldıklarını belirten Acar, ''Alım gücü daha iyi olan müşterilerden talep alıyoruz. Özellikle küçük butik otel talebi var. Marmaris küçük bir coğrafya ve kaliteli tesis eksikliğimiz var. Küçük otelleri daha kaliteli yani butik otel tarzına nasıl çevirebileceğimizi tartışıyoruz'' dedi.
Kamusal alanda yaptıkları iyileştirme ve değişime turistik tesislerin de ayak uydurması gerektiğini ifade eden Acar, tesislerin daha nitelikli hale getirilmesinin şart olduğunu kaydetti.
Tesislerini nitelikli hale getirerek butik otele çevirmek isteyenlerin önünü açmak için gerekli desteği vereceklerini kaydeden Ali Acar, Uzunyalı bölgesindeki küçük otellerin işletmecileriyle bir araya gelerek bu konuda neler yapabileceklerini konuşacaklarını söyledi.
Her gittikleri turizm pazarında somut gelişmelerle karşılaştıklarını belirten Ali Acar, ''Talep var ama tesis eksikliği yaşıyoruz. Örneğin Fransa TUİ bizden 250 odalı lokomotif olabilecek bir tesis ve onun yan unsurlarını destekleyecek bir potansiyel istiyor. Almanya ve Hollanda pazarları için de benzer şeyler geçerli'' diye konuştu.
GELECEK PARLAK
Marmaris'i hak ettiği yere taşıyacaklarını belirten Acar, ''Marmaris'in geleceği çok parlak. İddia ediyorum, Marmaris dünyanın en güzel yeri. Tek hedefimiz ürünün iyileştirilmesi. En önemli amacımız turisti mutlu gönderebilmek olmalı'' dedi.
Tarihi değerlerin gün yüzüne çıkarılması için projeler hazırlanması gerektiğini ifade eden Acar, butik otelciliğin ön plana çıkarılmasıyla ulaslararası turizm pazarında Marmaris'in marka değerinin yükseleceğini kaydetti.
Acar, ''Otelciliği unutup adına 'animasyon' dedikleri garip uygulamalar turizme zarar veriyor. Bunlar müşteri profilini düşürmekten başka bir işe yaramıyor'' diye konuştu.
Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Marmaris Bölgesel Yürütme Kurulu (BYK) Başkanı İsmail Özbozdağ, Marmaris'te iki elin parmakları kadar 4 ve 5 yıldızlı otel bulunduğunu kaydetti.
Marmaris'in 3 yıldızlı ve apart otel cenneti olduğuna dikkati çeken Özbozdağ, ''20 bin iyi yatağı çıkardığımızda geriye yaklaşık 50 bin yatak kalıyor. Bu yatak kapasitesine sahip küçük tesisler ciddi bir onarımdan geçirilmeye muhtaç. Bu tesisler elden geçirilerek butik otelciliğe uygun hale getirilirse bölge turizmi için büyük bir katkı sağlar. Butik otelcilik projesi hayata geçirilirse Marmaris bölgece ucuzluktan kurtulup para kazanmaya başlar'' dedi.
İsmail Özbozdağ, butik otelciliğin Marmaris'in müşteri profilini üst düzeye çıkaracağını söyledi. İngiliz pazarının bölgedeki hakimiyetini kırmak gibi bir amaçları olmadığını ifade eden Özbozdağ, mevcut İngiliz turist potansiyelinin korunması gerektiğini ifade etti. Özbozdağ, farklı pazarlara yönelinerek sezonun boş geçen dönemlerinin doldurulmasının faydalı olacağını sözlerine ekledi. (HT)